Segítő telefonszámok, weboldalak

Kék Vonal
Gyermekkrízis Alapítvány

116-111
Ingyenesen hívható, éjjel-nappal elérhető Lelkisegély-vonalunkon és online konzultációs felületeinken várjuk a gyerekek hívásait.

116-000
A gyerekek biztonságáért aggódó felnőttek számára rendelkezésre álló segélyvonalunk.

—————————————————————————————-

Nemzeti Média -és Hírközlési Hatóság Internet Hotline
https://nmhh.hu/internethotline/

Az Internet Hotline egy jogsegélyszolgálat. Bejelentések alapján segítünk a neten talált jogsértő tartalmak gyors eltávolításában.

—————————————————————————————

Biztonságos internet
https://www.biztonsagosinternet.hu/
Káros tartalmat talált az interneten?
Itt bejelentheti azokat a weboldalakat, melyeket jogsértőnek, károsnak tart, esetleg a gyermekek szellemi fejlődésére veszélyt jelenthetnek. 

—————————————————————————————-

Dohányzásról leszokást segítő helyek listája: 06/80-200-493

—————————————————————————————-

„Segítőkéz” Lelkisegély Telefonszolgálat Debrecen: 116-123
(Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből éjjel nappal ingyen hívható)

—————————————————————————————-

Problémás szerhasználók és hozzátartozóik számára
ingyen hívható segélyvonal, munkanapokon 8:00-16:00-ig: 06/80-505-088

—————————————————————————————-

Ifjúsági Lelki Elsősegély: 137-00 Ingyen hívható 17-21 óra között.

—————————————————————————————-

Gyermekvédő hívószám: 06/80-630-155

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény 17. § (7) bekezdés b) pontja 2017. január elsejétől nevesíti a gyermekvédő hívószám működtetésével kapcsolatos feladatot:

„Az állam fenntartói feladatainak ellátására a Kormány rendeletében kijelölt szerv gondoskodik a jelzőrendszer hatékony működését és fejlesztését szolgáló
a) képzések szervezéséről, módszertan kidolgozásáról, és
b) 24 órás, ingyenesen hívható telefonos szolgáltatás működtetéséről.”

A szolgáltatás célja bármilyen, a gyermek veszélyeztetettségét jelző hívásra történő szakszerű, hatékony és időbeni reagálás biztosítása és elősegítése, függetlenül a jelzést tevő személyétől és annak jelzési kötelezettségétől.
A szolgáltatás tartalma ennek megfelelően a jelzéshez igazodó információnyújtás, szolgáltatásközvetítés, és után követés. Krízishelyzet kezelése vonatkozásában alap támogatást tud nyújtani, amely szakszerű krízis jelzés fogadást és szakértőhöz való irányítást foglal magában.
A szolgáltatás célcsoportja: szakemberek, veszélyeztetett gyermekek, veszélyeztetést észlelő állampolgárok.

A nap 24 órájában ingyenesen hívható 06/80-630-155 gyermekvédő hívószámot, a hivatkozott jogszabálynak megfelelően a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság működteti.

—————————————————————————————-

Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat: 06/80-205-520

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat szolgáltatásának elsőrendű célja, hogy segítséget nyújtson a kapcsolati erőszak, a gyermekbántalmazás, a prostitúció- és emberkereskedelem áldozatainak és szükség esetén gondoskodjon az elhelyezésükről. A Telefonszolgálat állandó elérhetőséget kíván biztosítani minden bajba jutott és azonnali segítséget kérő embernek a nap minden órájában, az ország egész területén és külföldön, rendelkezésre kíván állni mindenki számára, akinek szüksége van rá.

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat a nap 24 órájában, Magyarországról ingyenesen elérhető a 06/80-205-520-as telefonszámon.

—————————————————————————————-

Szerencsejáték problémákkal küzdők számára:

—————————————————————————————-